Skip to content Skip to footer
Search

Loading Results

PwC România Digital

Tehnologia nu mai reprezintă un instrument al afacerii tale, ea este business-ul tău

Societatea noastră trăiește, funcționează și se mișcă digital. 24 de ore ne bazăm pe viteză, pe eficiență și pe avantajul tehnologic. Acest captivant vârtej tehnologic construiește, schimbă și inovează continuu. Însă, odată cu acest optimism vine și îngrijorarea - cu privire la ritm, la dinamica corporatistă, la reglementările guvernamentale sau sectoriale și la posibilele amenințări. Toate acestea reprezintă preocupări justificate, dar ele pot fi și oportunități. Împreună putem naviga prin acest peisaj tehnologic pentru a rezolva provocări complexe ale afacerilor și pentru atingerea obiectivelor strategice, de la planificare și până la execuție.

Playback of this video is not currently available

PwC Technology

Serviciile și soluțiile pe care le oferim


Parteneriatele noastre

Învățăm mai mult, realizăm mai mult și vindem mai mult, împreună.

 Aceasta este noua ecuație valorică. Nevoia de reorganizare a business-ului este motivul pentru care am încheiat parteneriate solide cu o serie de firme din domeniul tehnologiei, precum UiPath, SAP, Salesforce și altele. Combinând expertiza PwC cu tehnologiile partenerilor noștri, putem sprijini orice afacere în vederea atingerii obiectivelor propuse. Indiferent de targetul propus: fie că este vorba despre tehnologie avansată, inovație sporită, conversie în cloud sau în afaceri sau de un ritm avansat al produselor și serviciilor pe piață, PwC și partenerii săi sunt aici pentru a oferi consultanță.

Credem în rezolvarea problemelor de business importante pentru clienții noștri prin tot ceea ce facem. Realizăm acest lucru în echipă, prin inovare și prin obținerea unor rezultate superioare, în parteneriat cu colaboratorii noștri. Cu cât înveți mai mult despre celălalt, cu atât poți oferi valoare adăugată clienților. Împreună creăm o nouă ecuație valorică pentru a vinde mai mult și pentru a învăța mai mult.

10 principii pentru modernizarea tehnologiei în compania

Prezentare generală

Ciclul de viață al tehnologiei informației se scurtează cu fiecare an. Competențele strategice care făceau cândva diferența, acum sunt cunoscute de toți competitorii. Pe măsură ce această tendință persistă, este posibil să fie nevoie de mai mult decât un upgrade; trebuie regândit modul în care este realizată automatizarea. Indiferent dacă se păstrează sau nu sistemele vechi, acest lucru presupune o înțelegere obligatorie a tehnologiei actuale și a capacităților necesare în viitor.

Înțelegerea elementelor sistemului IT, necesare pentru a vă atinge obiectivele, este esențială. La fel de important este modul în care planifici, secvenționezi, investești, proiectezi și angajezi compania în jurul modernizării tehnologice.

Iată 10 linii directoare pentru transformarea dvs. digitală, de la sistemele dvs. vechi la platformele viitorului. Folosite împreună, aceste zece principii pot conduce către o modernizare eficientă și sustenabilă a sistemelor IT. Situațiile critice, ca de altfel și în cazul oricărei verificări esențiale IT, nu sunt pur tehnice. Acestea presupun învățarea modului de proiectare a sistemelor într-un mod mai eficient, implicarea oamenilor și integrarea transformărilor în întreaga companie. Aceste zece principii te pot ghida spre direcția corectă.

Citește mai mult

1. Clientul este pe primul loc

Deși pot exista mai mulți factori declanșatori ai revoluției IT, un obiectiv clar iese în evidență: calitatea. Fiecare investiție în tehnologie ar trebui să crească beneficiile aduse utilizatorului final: experiențe mai bune, calitate superioară a produsului sau eficiența operațională care aduce plus valoare. Primul pas? Dezvoltarea unui plan de afaceri coerent pentru acest demers de modernizare din care să reiasă valoarea scontată și spiritul inovator.

Află mai multe în articolul nostru strategy+business

2. Simplifică arhitectura afacerii

Companiile au evoluat în ultimii zece ani ceea ce a dus la o schimbare a arhitecturii informațiilor tehnologice. Modificările au avut loc adesea într-un mod întâmplător și la nevoie. 

De cele mai multe ori, sistemele care rămân necesită o serie de abordări diferite pentru a sprijini, a integra, a adapta și actualiza.

Platformele modulare moderne au schimbat toate acestea. Standardizarea codului software și a standardelor de integrare au permis sistemelor să interacționeze integral fără a necesita modele personalizate. Instrumentele, precum interfețele de programare a aplicațiilor (API), permit dezvoltarea componentelor practice, care, impreună, sunt conforme și interacționează perfect într-un cadru standard.

Cum poate ajuta infrastructura cloud sau Software-as-a-Service (SaaS)?

Citiți analiza noastră completă în articolul nostru strategy+business

3. Proiectare pentru flexibilitate și viteză

Organizațiile moderne au o nevoie constantă de adaptare într-un mediu aflat în continuă schimbare, necesitând o inovație permanentă în produse, servicii și practici. Sistemele trebuie, de asemenea, să aibă, flexibilitatea necesară pentru a putea ține pasul.

Cum puteți valorifica propriile capacități de proiecție și implementare a viitoarelor sisteme IT, calibrate în funcție de necesități și orientate către inovație și dezvoltare? Sau cum să învățați să utilizați inteligența artificială astfel încât să dobândiți o mobilitate și un succes constant?

Citiți analiza noastră completă în articolul nostru strategy+business

4. Implică angajații

Modernizarea tehnologiei este adeseori văzută doar ca o chestiune de schimbare a sistemelor IT. Dar aceste schimbări se susțin numai dacă oamenii le acceptă și le adoptă. Prin urmare, trebuie să aliniem noile sisteme la cultura companiei, începând cu o recunoaștere clară a noilor comportamente pe care oamenii vor trebui să le adopte.

O evoluție a structurii tehnologice poate presupune o schimbare culturală semnificativă, cu o nouă structură și cu noi competențe.

Cum se poate realiza acest lucru?

Citiți analiza noastră completă în articolul nostru strategy+business

5. Adoptă o strategie bazată pe servicii

Abordarea tradițională a tehnologiei face referire la sisteme ca fiind bunuri pe care o companie le deține și le operează. O abordare modernă înțelege tehnologia ca fiind un set de servicii pe care o companie le poate consuma și integra conform nevoilor, fără a deține în mod necesar sistemele.

Puteți apoi selecta și combina servicii dintr-o gamă de furnizori de top, într-un cadru general adecvat nevoilor unice organizației.

Citiți analiza noastră completă în articolul nostru strategy+business

6. Planifică totul înainte de a începe

Așa cum transformarea de succes este o călătorie etapizată, la fel se întâmplă și cu efortul depus pentru modernizarea sistemelor. În articolul „Cele patru componente ale transformării”, experții în schimbări organizaționale PwC, Albert Kent, David Lancefield și Kevin Reilly, descriu modul în care companiile emblematice au avut succes printr-o identitate strategică coerentă, diferențiată. Ei au dezvoltat metodic capacitățile și modelele de afaceri de care aveau nevoie pentru a realiza această viziune.

Modernizarea sistemelor vă poate ajuta să realizați ceva similar. Cum?

Citiți analiza noastră completă în articolul nostru strategy+business

7. Sistematizare în funcție de capabilități

Pentru majoritatea companiilor mari și mijlocii este dificil (dacă nu chiar imposibil) să poată restructura toate sistemele IT dintr-o dată. Eforturile trebuie să fie împărțite, prioritizate și corecte, altfel vor fi prea mari și complexe pentru a putea fi gestionate.

Majoritatea eforturilor de transformare digitală sunt organizate prin proiecte tradiționale: eforturi temporare, încadrate și bugetate pe categorii de sisteme IT și livrate de echipe care se desființează atunci când proiectul este finalizat. Acest lucru duce adesea la o concentrare pe termen scurt care vă poate distrage atenția de la cel mai important obiectiv: găsirea de noi resurse ce aduc valoare adăugată.

Ce se întâmplă dacă ați organizat schimbarea în funcție de capabilități?

Citiți analiza noastră completă în articolul nostru strategy+business

8. Fii agil și orientat pe consumator

Când inițiați procesul de transformare digitală, căutați modalități pentru obținerea rezultatelor rapide. Evitați abordarea de tip liniar „big bang”, care poate presupune o așteptare îndelungată înainte ca rezultatele să fie vizibile. Împărțiți planul de modernizare în mai multe etape și implementați funcții destul de frecvent, cu ocazia fiecărei execuții.

Este mai bine să fii deficitar, dar rapid, decât complet și lent, atât timp cât te poți folosi de feedback-ul utilizatorilor de sistem și poți să schimbi  oricând traiectoria folosind cea mai bună abordare.

Citiți analiza noastră completă în articolul nostru strategy+business

9. Investiții în resurse sustenabile

Înainte de a începe procesul de transformare, planifică o analiză atentă a tuturor resurselor necesare pentru ca rezultatul sa fie unul de succes. Managementul de proiect și abilitățile de conducere inovatoare sunt la fel de importante precum cunoștințele de natură tehnică.

Fii extrem de selectiv în alcătuirea echipei care va supraveghea acest proces. Persoanele alese trebuie să-și dorească puternic schimbarea, să aibă o dorință puternică și capacitatea de a învăța, să aibă un nivel ridicat de toleranță în fața unor situații complexe și incerte dar și o reputație solidă când este vorba despre colaborare și despre munca în echipă.

Ce altceva ar trebui să mai faci?

Citiți analiza noastră completă în articolul nostru strategy+business

10. Parteneriat bazat pe încredere

Sistemele tehnologice ce urmează a fi modernizate vor fi cheia viitorului organizației. Prin urmare, nu tratați acest proces sau achiziționarea bunurilor și serviciilor necesare pentru a-l sprijini ca pe un episod tranzacțional.

Obiectivul este găsirea acelor companii partenere care să poată oferi beneficii reciproce și cu care puteți dezvolta o relație de parteneriat care să depășească aspectul comercial.

Cum ar trebui să procedezi?

Citiți analiza noastră completă în articolul nostru strategy+business

{{filterContent.facetedTitle}}

Contact us

Dinu Bumbăcea

Dinu Bumbăcea

Country Managing Partner și Lider al Departamentului de Consultanță pentru Afaceri, Romania

Daniel Anghel

Daniel Anghel

Partener și Lider al Departamentului de Consultanță Fiscală și Juridică, Romania

Gabriel Voicilă

Gabriel Voicilă

Partener, Servicii de Consultanță în Afaceri și Management, Romania

Monica Movileanu

Monica Movileanu

Partener, Piețe de Capital si Servicii de Consultanță Financiar - Contabilă, Servicii Audit, Romania

Mircea Bozga

Mircea Bozga

Partener, Lider al Departamentului de Servicii de Audit al Riscului, Romania

Follow us