Procedura privind organizarea și înscrierea în cadrul Registrului RO e-Factura: OPANAF 1713/2021

03 Nov 2021

De reținut

Procedura privind organizarea Registrului RO e-Factura și modalitatea de înscriere opțională în acest Registru de către agenții economici care desfășoară operațiuni în relația B2B au fost aprobate prin Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1713/2021. 

În detaliu

Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 120/2021 din 4 octombrie 2021 s-a reglementat sistemul național privind factura electronică (denumit „RO e-Factura”), precum și facturarea electronică în domeniul achizițiilor publice (Business to Government - B2G). De asemenea, a fost introdusă posibilitatea ca agenții economici care desfășoară operațiuni economice în relația B2B (cu alți agenți economici decât instituțiile publice) să poată opta pentru transmiterea facturilor electronice prin sistemul RO e-Factura. Sistemul RO e-Factura ar trebui să devină operațional în cursul lunii noiembrie 2021.

Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1713/2021 (OPANAF nr. 1713/2021) a fost emis pentru a aproba i) Procedura privind organizarea Registrului RO e-Factura și înscrierea în acest registru a operatorilor economici care emit facturi electronice și transmit facturile prin mijloace electronice către alți operatori economici, precum și ii) modelul, conținutul și instrucțiunile de completare a formularului 084 „Cererea privind înregistrarea în Registrul RO e-Factura/renunțarea la cererea privind înregistrarea în Registrul RO e-Factura”.

Astfel, operatorii economici care vor opta pentru RO e-Factura trebuie să transmită, prin mijloace electronice de transmitere la distanță, formularul (084) „Cerere privind înregistrarea în Registrul RO e-Factura/renunțarea la cererea privind înregistrarea în Registrul RO e-Factura”, având bifată secțiunea III.

Pentru renunțarea la această opțiune, până la data de 1 a lunii următoare transmiterii cererii de înregistrare, operatorii economici trebuie să transmită un nou formular (084), având bifată secțiunea IV „Renunțare la cererea privind înregistrarea în Registrul operatorilor”.

Prin accesarea serviciului public web de pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală vor putea fi verificate informații referitoare la calitatea de înregistrat sau neînregistrat în Registrul RO e-Factura a operatorilor economici la data interogării.

Separat, s-a elaborat un proiect de ordin al ministrului finanțelor pentru aprobarea procedurii de utilizare și funcționare a sistemului național privind factura electronică RO e-Factura, precum și de primire și descărcare a facturii electronice de către destinatarii facturii electronice emise în relația B2G  în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, care urmează să fie publicat în Monitorul Oficial.

Sursa: [Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1713/2021 pentru aprobarea Procedurii privind organizarea și înscrierea în cadrul Registrului RO e-Factura, precum și a modelului, conținutului și instrucțiunilor de completare ale formularului (084) „Cerere privind înregistrarea în Registrul RO e-Factura/renunțarea la cererea privind înregistrarea în Registrul RO e-Factura", publicat în Monitorul Oficial nr. 1040 din data de 1 noiembrie 2021]

 

Pentru a fi la curent cu noile modificări legislative și fiscale, abonează-te la Newsletter-ul nostru:

Abonare Newsletter

 

Follow us