O treime dintre tinerii intervievați de UNICEF la nivel global spun că educația actuală nu îi pregătește cu abilitățile necesare pentru a obține locuri de muncă

10 Mar 2020

PwC și UNICEF vor derula programe de îmbunătățire a abilităților tinerilor în următorii trei ani

 Un sondaj online realizat de UNICEF în rândul a 40.000 de tineri din 150 de state arată că mulți dintre cei intervievați consideră că educația actuală nu îi pregătește cu abilitățile necesare pentru a obține locuri de muncă.

O treime (31%) dintre tinerii care au răspuns prin intermediul platformei de implicare UNICEF U-Report spun că abilitățile și programele de formare care le sunt oferite nu corespund aspirațiilor lor în carieră. Mai mult de o treime dintre respondenți (39%) continuă să arate că locurile de muncă pe care le caută nu sunt disponibile în comunitățile lor.

Potrivit sondajului, abilitățile cheie pe care tinerii doresc să le dobândească pentru a-i ajuta să găsească un loc de muncă în următorul deceniu includ leadership (22%), urmat de gândirea analitică și inovație (19%) și de prelucrarea informațiilor și a datelor (16%).

În plus, un studiu global al PwC arată că 74% dintre directorii generali sunt îngrijorați de găsirea angajaților cu abilități potrivite pentru a-și dezvolta afacerea.

Pentru a rezolva unele dintre aceste provocări, UNICEF și PwC își unesc forțele în următorii trei ani pentru a ajuta tinerii din întreaga lume să-și îmbunătățească abilitățile de care au nevoie pentru munca viitoare. Colaborarea va susține cercetarea provocării globale aflate în creștere privind disponibilitatea competențelor și va dezvolta, extinde și finanța programe de educație și de upskilling.

”Tinerii ne spun că doresc abilități digitale și transferabile pentru a avea succes la locul de muncă al viitorului”, a spus directorul executiv al UNICEF, Henrietta Fore. „Această necesitate crucială poate fi satisfăcută doar prin contribuțiile partenerilor publici și privați de pe tot globul. De aceea, lucrăm cu parteneri precum PwC pentru a oferi oportunități de creștere personală și prosperitate tinerilor de pretutindeni.”

În fiecare lună, 10 milioane de tineri ating vârsta de muncă, cei mai mulți provenind din țări cu venituri mici și medii. Potrivit unei cercetări globale, tinerii din aceste țări au nevoie de aproximativ un an și jumătate, în medie, pentru a intra pe piața forței de muncă și un stagiu de patru ani și jumătate pentru a-și găsi primul loc de muncă decent. Această situație s-ar putea deteriora în continuare dacă nu este soluționată, în condițiile în care 20-40% din locurile de muncă ocupate în prezent de tinerii între 16 și 24 de ani sunt expuse riscului de automatizare până în 2030.

”Considerăm că organizațiile au responsabilitatea de a contribui la găsirea unei soluții privind provocarea de a îmbunătăți abilitățile tuturor părților interesate, inclusiv ale comunităților în care trăim și în care lucrăm și ale tuturor cetățenilor. De asemenea, sprijină afacerile: în cel mai recent studiu CEO Survey al PwC, trei sferturi dintre directorii generali au declarat că lipsa competențelor este o preocupare majoră și un risc. Multe dintre persoanele care au cea mai mare nevoie de recalificare au cel mai mic acces la oportunități”, a declarat Bob Moritz, Președintele rețelei globale PwC. „Prin unirea forțelor cu UNICEF, credem că putem ajunge la mai multe persoane care altfel pot rămâne în urmă. Împreună, ne propunem să îmbunătățim abilitățile a milioane de tineri”.

Colaborarea dintre UNICEF și PwC va sprijini Platforma Revoluției de Recalificare a Forumului Economic Mondial, la care sunt parteneri fondatori. Platforma își propune să ofere locuri de muncă, educație și abilități mai bune pentru un miliard de oameni în următorii 10 ani.

Abilitățile, expertizele și resursele PwC vor susține, de asemenea, parteneriatul global Generation Unlimited al UNICEF, pentru a ajuta tinerii să treacă cu succes de la educație și formare la muncă decentă. PwC și Generation Unlimited vor convoca părțile interesate din societatea publică și privată pentru a dezvolta oportunități de investiții, programe și inovații care să sprijine tinerii în calea lor către un viitor productiv și de cetățeni implicați.

***

Note pentru editori:

Sondajul a fost realizat în februarie 2020 de UNICEF prin intermediul U-Report, o platformă digitală globală de implicare a tinerilor . La sondaj au răspuns 40.000 de respondenți din 150 de țări. India a avut cei mai mulți respondenți (43%), urmată de Africa de Sud (26%). Acest sondaj din U-Report este reprezentativ pentru informațiile furnizate de respondenți, nu sunt ponderate statistic și nu ar trebui extrapolate la populația globală.

Despre UNICEF

UNICEF lucrează în unele dintre cele mai dificile locuri ale lumii, pentru a ajunge la cei mai defavorizați copii din lume. Prezenți în peste 190 de țări și teritorii, lucrăm pentru fiecare copil, de pretutindeni, pentru a construi o lume mai bună pentru toată lumea. Pentru mai multe informații despre UNICEF și activitatea sa pentru copii, vizitați www.unicef.org. Urmăriți UNICEF on Twitter and Facebook

Despre PwC

Misiunea PwC este de a construi încredere în cadrul societății și de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Firmele din rețeaua PwC ajută oamenii și organizațiile să creeze valoarea adăugată de care au nevoie. Suntem o rețea de firme prezentă în 158 de țări cu mai mult de 276.000 de profesioniști ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri.

Spuneți-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastră și descoperiți mai multe informații despre noi vizitând site-ul www.pwc.ro.                    

PwC se referă la rețeaua de firme PwC și/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică.

© 2020 PwC. Toate drepturile rezervate.

În octombrie 2019, PwC a lansat ‘New world. New skills.’ - primul său program global, având scopul de a îmbunătății abilitățile oamenii, să lucreze cu clienții la strategiile lor de perfecționare, să extindă și să-și reorienteze activitățile de responsabilitate socială corporativă și să contribuie la dezbaterea despre această problem. Vizionează ‘Bridging the Digital Divide’, un scurt documentar în care profesori, ONG-uri, factori de decizie și lideri de afaceri explică de ce îmbunătățirea competențelor digitale a devenit o prioritate pentru societate, organizații și guverne.

În 2018, PwC și-a anunțat ambiția de a maximiza potențialul a 15 milioane de persoane, ONG-uri și întreprinderi sociale și micro până în 2022.

Despre U-Report

U-Report este un program de susținere a tinerilor de la nivel mondial să fie conectați la informații care le pot schimba viețile și influența deciziile. U-Report este gratuit și open-source și este folosit în fiecare săptămână de peste 9 milioane de adolescenți și tineri din 65 de țări pentru a-și exprima opiniile, pentru a se conecta la liderii lor și pentru a ajuta la schimbarea condițiilor din comunitățile lor prin SMS și canale digitale, inclusiv WhatsApp, Facebook, Viber și Telegram. Pentru mai multe informații despre U-Report, vizitați www.ureport.in

Pentru mai multe informații contactați:

Sohini Roychowdhury, UNICEF Geneva, sroychowdhury@unicef.org; +4179 533 5264 

Andrea Plasschaert, PwC Switzerland, andrea.plasschaert@ch.pwc.com; +4179 599 9567

Contact us

Diana Alexi

Marketing and Communication Leader, PwC Romania

Follow us