01 Nov 2024
Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 125/2024 (OUG nr. 125/2024) se amână până la data de 31 decembrie 2024 aplicarea contravențiilor pentru de nedotarea cu aparate de marcat electronice fiscale, și se introduce de la 1 ianuarie 2025 pentru entitățile aflate în sfera de autorizare, reglementare, supraveghere și control a Autorității de Supraveghere Financiară obligația de a raporta organului fiscal central informații privind asigurările de viață și alte produse financiare.
Conform OUG nr. 125/2024, sunt exceptate de la obligația utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale serviciile de încărcare a vehiculelor electrice a căror contravaloare se încasează prin intermediul automatelor comerciale exclusiv prin utilizarea cardurilor de credit/debit și/sau a aplicațiilor de tip portofel electronic.
Se suspendă până la data de 31 decembrie 2024 aplicarea contravențiilor pentru nerespectarea obligației operatorilor economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcționează pe bază de plăți cu cardul, precum şi de acceptatoare de bancnote sau monede, de a dota cu aparate de marcat electronice fiscale aceste dispozitive, doar în cazul acelor operatori economici care, la data controlului efectuat de organul fiscal, au încheiate contracte pentru achiziționarea aparatelor de marcat electronice fiscale de la distribuitori autorizați, pentru toate automatele comerciale utilizate, cu termen de livrare și instalare până la data de 31 decembrie 2024.
Se suspendă până la data de 1 septembrie 2025 aplicarea sancțiunii pentru emiterea bonului fiscal fără ca acesta să conțină codul de identificare al beneficiarului, numărul de identificare al bonului și datele sub formă de cod QR privind data şi ora emiterii bonului fiscal, precum şi seria fiscală a aparatului de marcat electronic fiscal.
Se introduce de la 1 ianuarie 2025 pentru entitățile aflate în sfera de autorizare, reglementare, supraveghere și control a Autorității de Supraveghere Financiară obligația de a raporta organului fiscal central, semestrial, informații privind asigurările de viață și alte produse financiare.
Vor fi raportate informații privind lista persoanelor fizice rezidente care au contractat produse de asigurări de viață și alte produse financiare, tipurile de asigurări și alte produse financiare și informații în legătură cu acestea.
Nerespectarea obligației de raportare sau raportarea de informaţii incorecte sau incomplete se sancționează cu amendă de la 20.000 lei la 100.000 lei.
În termen de 60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial a OUG nr. 125/2024, vor fi aprobate prin ordin comun al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală și al președintelui Autorității de Supraveghere Financiară tipurile de asigurări de viață și alte produse financiare care vor fi raportate, precum și termenele-limită de raportare.
Sursa: [Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 125/2024 pentru completarea art. 2 și suspendarea aplicării unor dispoziții din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, precum și pentru completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, publicată în Monitorul Oficial nr. 1073 din 25 octombrie 2024]
Pentru a fi la curent cu noile modificări legislative și fiscale, abonează-te la Newsletter-ul nostru:
Partener și Lider al Departamentului de Consultanță Fiscală și Juridică, PwC Romania