Principalele rezultate pentru România ale PwC Global CEO Survey 2024

Afaceri prospere în era reinventării continue

CEO Survey

Noile tehnologii, schimbările în comportamentul consumatorilor și reglementările guvernamentale sunt principalii factori care au schimbat modul în care companiile din România au creat și au obținut valoare în ultimii cinci ani, iar modelele de afaceri vor continua să se reinventeze sub impactul acelorași factori. Raportul PwC CEO Survey 2024 reflectă principalele percepții ale directorilor generali din România asupra principalelor oportunități și provocări.

Percepția directorilor generali din România:

47%

Se așteaptă la o încetinire a creșterii economiei României în următorul an

37%

Se declară foarte sau extrem de încrezători în privința perspectivelor de creștere a veniturilor propriilor companii în următoarele 12 luni

37%

Cred că organizațiile lor nu vor supraviețui peste un deceniu dacă nu iau decizii de transformare

61%

Sunt de părere că inovațiile tehnologice vor schimba într-o măsură mare sau foarte mare modelul de afaceri în următorii trei ani

65%

Afirmă că organizațiile lor au în curs de desfășurare acțiuni pentru îmbunătățirea eficienței energetice

41%

Intenționează să facă cel puțin o achiziție în următorii trei ani

”Companiile din România, asemenea celor de la nivel global, vor trebui să-și continue procesul de reinventare având în vedere evoluția rapidă a tehnologiei și a schimbărilor în materie de reglementare, pentru a fi viabile și rentabile și peste zece ani. De altfel, din sondajul nostru, reiese că tot mai mulți CEO sunt conștienți de necesitatea schimbării și iau măsuri în această direcție prin dezvoltarea de noi produse și servicii, adoptarea noilor tehnologii și încheierea de parteneriate strategice pentru îmbunătățirea capabilităților”.

Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.

Inside the mind of the CEO

Ce va însemna această reinventare pentru directorii generali din România și cum percep ei cele mai mari provocări și oportunități? Ce cred despre impactul AI? 10 CEO de top din România vorbesc în cadrul raportului despre reinventarea afacerilor și impactul Inteligenței Artificiale: Mihaela Bîtu, CEO ING Bank, Christina Verchere, CEO OMV Petrom, Omer Tetik, CEO Banca Transilvania, Sergiu Manea, CEO BCR, Lăcramioara Diaconu Pințea, Country Manager Romania, OX2, Adrian Ariciu, CEO METRO România, Ela Moraru, CEO Google Romania, Jovan Radosavljevic, GM Coca-Cola HBC Romania, Raffel Volker, CEO E.ON România și Cătălin Radu, General Manager Bristol Myers Squibb.

Descarcă raportul

Citiți interviurile integrale aici:

Contact us

Diana Alexi

Marketing and Communication Leader, PwC Romania

Follow us