În căutarea echilibrului - Înaintăm cu prudenţă sub auspicii schimbătoare

View this page in: English

Principalele rezultate pentru România din sondajul Global CEO Survey realizat de PwC, Ediţia a XV-a

Angajaţii, clienţii şi eficienţa organizaţiilor pe care le conduc sunt principalele preocupări ale directorilor de companii din România, potrivit rezultatelor pentru România ale ediţiei de anul acesta a raportului PwC Global CEO Survey, lansat în cadrul unui eveniment special care s-a bucurat de participarea Ministrului Muncii, Mariana Câmpeanu, precum şi a mai multor directori generali de companii din România precum: Sorin Mândruţescu, Director General Oracle România şi Preşedinte AmCham România, Robert Arsene, Director General Agricover, Dan Şucu, Director General Mobexpert, si Henrik Nenzen, General Manager, Ford Romania.

De asemenea, raportul arată că directorii de companii sunt rezervaţi în privinţa evoluţiei economiei globale, 42% dintre aceştia anticipând o stagnare, iar 32% chiar o deteriorare a situaţiei economice. Totuşi, aceştia sunt mai încrezători în perspectivele de creştere ale companiilor pe care le conduc, 34% declarându-se foarte încrezători în capacitatea companiilor lor de a genera venituri în creştere în următorul an, iar 52% arătându-se oarecum încrezători în această perspectivă. Faţă de raportul de anul trecut însă, când 43% dintre liderii companiilor locale se declarau foarte încrezători în capacitatea companiilor lor de a genera venituri în creştere, se remarcă o diminuare a optimismului.

Cea de-a 15-a ediţie a sondajului anual realizat de PwC în rândul directorilor generali din întreaga lume – Global CEO Survey a fost dat publicităţii în cadrul Forumului Economic Mondial de la Davos de la începutul acestui an. Raportul analizează viziunea şi previziunile a peste 1250 de directori generali din întreaga lume, fiind astfel unul dintre cele mai importante instrumente de măsurare a tendinţelor economiei globale. Este cel de al doilea an în care PwC România lansează o ediţie separată pentru România bazată pe răspunsurile directorilor generali locali, oferindu-le astfel liderilor de afaceri locali posibilitatea de a-şi împărtăşi viziunea, priorităţile şi îngrijorările în legătură cu evoluţia economiei locale şi globale.