Intreprinderi Simulate

Obiectiv General:
Proiectul are ca obiectiv general crearea unei retele integrate, regionale, de intreprinderi simulate (IS) pentru dezvoltarea aptitudinilor profesionale si imbunatatirea insertiei pe piata muncii a 360 de studentil si masteranzi cu profil economic pe baza unui parteneriat intre universitate, intreprinderi reale si un institut de cercetare.
Acestea contribuie la dezvoltarea capitalului uman si, in consecinta,  cresterea competitivitatii. Proiectul coreleaza educatia universitara cu piata muncii, prin crearea unor parteneriate intre universitate si jucatori din economia reala.
Proiectul are urmatoarele obiective specifice: promovarea calitatii sistemului de educatie prin aceea ca acesta devine mai racordat la piata muncii prin colaborarea cu mediul privat de afaceri si cercetare, faciliteaza insertia a 360 de tineri pe piata muncii prin faptul ca dobandesc aptitudini antreprenoariale  si de lucru intr-o firma, contribuie la o piata a muncii moderne, prin aceea ca tinerii ce fac practica in IS-uri vor fi pusi la curent cu ultimele abordari, metode si tehnici  de lucru utilizate in domeniile de activitate respective.

Grup Tinta:

Nevoia grupului tinta de la care pleaca constructia proiectului este in principal lipsa aptitudinilor de munca a tinerilor absolventi, dar si a comportamentului antreprenorial. Aceastea sunt in stransa legatura cu lipsa unor parteneriate efective intre universitati si mediul privat, ce se reflecta printre altele si intr-o rata a somajului in randul tinerilor, inclusiv cu studiii superioare, ridicata. Grupul tinta este reprezentat de 360 de studenti din domeniul economic din anul I, II si III si de masteranzi, anul I sau II, din acelasi domeniu (252 studenti si 108 masteranzi). Orice student sau masterand din cadrul ASE, care este interesat sa efectueze un stagiu de practica intr-o intreprindere simulata, sub indrumarea unor tutori care fac parte din mediul de afaceri, este invitat sa-si depuna dosarul de inscriere in proiectul „Facilitarea insertiei pe piata muncii a viitorilor absolventi de studii superioare prin organizarea de intreprinderi simulate si stagii de practica in acestea”.

Activitati:
Stagiile de practica in IS-uri vor fi desfasurate in conformitate cu Legea Învatamântului nr. 84/1995, Legea nr. 258/2007, privind practica elevilor si studentilor si regulamentele interne ale organizatorului de practica: Regulamentul privind activitatea didactica pentru programele de licenta de trei ani si Regulamentul privind organizarea si desfasurarea practicii de specialitate în cadrul programelor de licenta. Stagiile de pregătire practica a studentilor vor avea la baza Conventiile cadru privind efectuarea stagiului de pregatire practica incheiate in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 3955 din 09 mai 2008. Practica de specialitate a studentilor este prevazuta in curricula universitara in anul doi sau trei de studii, ca un stagiu compact de trei saptamani. In proiect, aceasta va dura 4 luni, dat fiind faptul ca se desfasora in IS-uri. Ea se încheie cu un proiect sau raport de practica. Practica de specialitate este disciplina obligatorie. Aceasta se desfasoara la organizatii din domeniul productiei, comertului si serviciilor, la banci si alte organizatii ale pietei financiare si de capital, la institute de cercetari de profil, la institutii ale administratiei publice centrale sau locale sau în alte organizatii cu personalitate juridica din tara sau strainatate.
Pentru primele 6 saptamani ale unui modul, studentii si masteranzii vor participa la cursuri care se vor tine sub forma de seminarii, 5 zile, 4 ore pe zi, in domeniile:
1) management si strategie de afaceri (1 trainer P3), 2) finantarea afacerilor (1 trainer S) /energie (1 trainer P3), 3) contabilitate si finantele firmei (1 trainer P2), 4) legislatia societatilor comerciale (1 trainer P2), 5) antreprenoriat inovativ si intraprenoriat (1 trainer P3). Cele 120 persoane pe val de IS se impart in 5 grupe.
Desfasurarea de catre studenti a activitatilor practice de simulare sub indrumarea tutorilor si a masteranzilor va avea loc in urmatoarele 2 luni si jumatate ale stagiului de practica. Organizare activitate: membrii IS-ului vor avea  o intalnire saptamanala de coordonare cu tutorele (2 ore), in care se stabileste si planul de lucru pe saptamana respectiva, 5 ore/saptamana activitati de tutoriat face to face, 5 ore tutoriat prin e/mail, platforma electronica.  Ultima sedinta din luna este sedinta de raportare a activitatii din partea conducerii IS, aprobata de tutorele responsabil.

Aparitii in presa:

http://www.stiri-azi.ro/ziare/articol/articol/sa-inva-am-pe-simulate-cum-merg-afacerile/sumar-articol/52793229/
http://www.zf.ro/profesii/ase-a-mai-castigat-doua-proiecte-europene-prin-care-ajuta-aproape-500-de-studenti-sa-devina-mai-angajabili-9436175
http://www.youtube.com/watch?v=RIPuWJrw6DQ

Materiale (dati click  pe denumire pentru a descarca brosura):

Material promovare POSDRU

Parteneri:
 

Solicitant
Academia de Studii Economice din Bucureşti
Academia de Studii Economice din Bucureşti doreşte să rămână cea mai prestigioasă instituţie de învăţământ economic superior şi de administraţie publică din România şi să se califice printre primele universităţi din Europa, prin conţinutul şi modernitatea procesului de învăţământ, dinamismul inovării, implicarea în raporturi strategice de parteneriat cu mediul economic şi social, naţional şi internaţional







PwC Romania
Firmele din reţeaua PwC ajută organizaţiile şi indivizii să creeze valoarea adăugată de care au nevoie. Suntem o reţea de firme prezentă în 158 de ţări cu aproape 169.000 de specialişti dedicaţi oferirii de servicii de calitate de audit, consultanţă fiscală şi consultanţă pentru afaceri. În România angajăm în medie 60 de absolvenţi talentaţi în fiecare an şi ne propunem să fim un angajator de elită, oferind fiecăruia oportunităţile ideale pentru a-şi atinge potenţialul.





Voinea Business Development
Voinea Business Development oferă o gamă largă de servicii personalizate către clienţi instituţionali şi de afaceri: Studii de piaţă, calcularea cotelor de piaţă, analize de impact; Analiză şi previziune macroeconomică; Analize financiare, studii de fezabilitate; Training, Dezvoltarea resurselor umane; Organizare evenimente ştiinţifice, conferinţe, seminarii.



Asociaţia Grupul de Economie Aplicată (GEA)
GEA este o organizaţie non-guvernamentală independentă şi apolitică, fondată în 2004. Membrii fondatori sunt nouă tineri economişti plus Societatea Română de Economie (SOREC), care este o asociaţie profesională de renume (fondată în 1992) ce reuneşte câţiva dintre cei mai prestigioşi economişti care activează în domeniul cercetării şi în cel academic.